9 Haziran 2016 Perşembe

Dahil Edilmeyenler Listesi - 1

Bugünlerde kendi yaz kapsül gardırobumu hazırlarken bir sürü detay çıktı karşıma.

Bu detaylardan bir tanesi de "Kapsül Gardrop'a Dahil Edilmeyenler Listesi" ile ilgiliydi.

"Dahil olmayanlar listesini yeniden incelesem mi? Neler kalmalı, neler gitmeli? Bu dahil olmayanlar neye göre dahil değiller iyice bir bakmalı mıyım?" gibi sorular kafamı kurcaladı bütün gün.

En sonunda onları da elden geçirmek gerektiği konusunda karar kıldım.

Kapsül gardırop sisteminde parça sayısıyla da hareket ettiğiniz için, dahil edilmeyenler listesi neye göre yapılıyor?

Normal şartlarda bir kapsül gardıroba dahil edilmeyecekler şunlar:

a) Ev kıyafetleri,

b) Yatak kıyafetleri,

c) Spor yaparken giyilenler,

d) İç çamaşırları,

e) Aksesuar (her türlü),

f) Çantalar, 

g) Deniz kıyafetleri,

h) Gece kıyafetleri - kokteyl kıyafetleri - resmi kıyafetler (ayakkabılarıyla birlikte).

Bu liste aslında biraz da size kalmış bir şey. Örneğin aksesuarları dahil olanlar listesine almamakta fayda var. Elinizdeki parçaları aksesuarlarla renklendirip, çeşitlendiriyorsunuz sonuçta ve zaten aksesuar denen şeyin de amacı bu.

Bildiğim bazı kapsül gardırop kullanıcıları spor yaparken giydikleri kıyafetlerini, ev kıyafetlerini ve hatta bazıları da gece kıyafetlerini dahil ediyorlar kapsül gardırop listelerine. Tabii bu durum da tamamen onların yaşam tarzıyla ilgili bir şey. 

Örneğin ben yukardaki listeden hiçbir şeyi kapsül gardırop listeme dahil etmeyi uygun ve doğru bulmuyorum.

Yaşam tarzınızı ve önceliklerinizi belirleyip listeleri öyle oluşturmakta yarar var bence. Danışanlarıma da bunu tavsiye ediyorum ve hatta bunu birlikte yapıyoruz.

Ben bugün dahil olmayanlar listemdeki t-shirtleri biraz ayırıp ayıkladım elimde bu gördükleriniz kaldı.



Baskılı t-shirtleri artık eskisi kadar çok kullanmayı sevmiyorum ama bu gördüğünüz t-shirtler benim yalnızca senede birkaç gün dışında giymediğim t-shirtler. Aslında iş kıyafetlerimin bir parçası. Profesyonel turist rehberi olduğum için bunları ara sıra giydiğim oluyor.

En soldaki gri olan GÖBEKLİTEPE. Göbeklitepe ziyaretlerimde mutlaka giydiğim bir t-shirt. Seviyorum ve oldukça da kaliteli. Hemen üstündeki BALAT, onun yanında iki tane HASANKEYF. Hasankeyf t-shirtlerinden kaç tane eskittiğimi ben bile bilmiyorum. Ne zaman Hasankeyf'e gitsem bunu giymişimdir. Bir altında TROIA, onun altında siyah-beyaz olan ÇATALHÖYÜK (Neolitik Anadolu) t-shirtü Aktüel Arkeoloji'nin bir hediyesiydi ve en sağda LÜBNAN.

Bu t-shirtler gündelik kıyafetlerle kullandığım şeyler değil. Ancak iş kıyafeti gibi düşünülebilir. Ya nereye aitlerse oraya giderken giyiliyorlar ya da yurt içi ve/veya yurt dışı turlarda herhangi bir zaman diliminde. Sonuçta mesaj içeren üstler bunlar.

Çok uzun süre giymediğim de olabildiği için kapsül gardırobumda yer işgal etmemeleri amacıyla ben bu 7 t-shirtü (bugün elendiler, birkaç tane daha vardı) dahil edilmeyenler listemde tutuyorum.

Dahil edilmeyenler listesindeki eşyaları da zaman zaman gözden geçirip azaltmakta fayda var. Nasıl olsa dahil değiller kaç tane olursa olsun demenin de (kullanmadıktan sonra) hiç anlamı yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder